طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان | طراحی داخلی

طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان | طراحی داخلی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان | طراحی داخلی


طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان | طراحی داخلی

معماری: دفتر معماری رنا دیزاین

معمار مسئول: رضا نجفیان

سال: ۱۳۹۴

وضعیت: ساخته شده

موقعیت: ایران، تهران

متراژ: ۵۲ مترمربع

عکاس: پرهام تقی اف


اگر در گذشته از همراهان خط معمار بوده باشید، پروژه ی دفتر سینمایی دیار مدیا کار رضا نجفیان را دیده اید. اگر هم این پروژه را تا کنون ندیده اید، از طریق لینک زیر می توانید این پروژه را بررسی نمایید:

طراحی داخلی دفتر سینمایی دیار مدیا = طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان

طراحی دفتر کاری که در این بخش قصد بررسی آن را داریم، در واقع توسط همان کارفرما به تیم معماری رضا نجفیان واگذار شده است و در واقع دفتر دوم شرکت دیار می باشد که مربوط به نشریه ی این گروه است.

مجله دیار رضا نجفیان 1

مجله دیار رضا نجفیان 2

از زبان معمار طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان: کارفرما برای توسعه ی کسب و کار خود، قصد راه اندازی دفتر دوم خود در شهر تهران را داشت. دفتر دوم در مجاورت دفتر اصلی یعنی دفتر سینمایی دیار مدیا، در ساختمانی در شمال تهران واقع شده است. برای این دفتر، یک قفسه کتاب خاص و منحصربفرد طراحی شده است که در تصاویر مشاهده می نمایید. این قفسه کتاب به عنوان بخشی از طرح است و یک آبجکت جدا نیست. قفسه کتاب در همراهی با دیوار و سقف از زمین شروع شده و تا سقف ادامه می یابد اما حرکت مواج همچنان روی سقف ادامه دارد. این قفسه، از جنس DMF و به رنگ سفید بوده و با قراردادن مجلات و کتاب ها یک رفلکس نور بسیار زیبا خواهد داشت.

مجله دیار رضا نجفیان 3

سایر فضاها نیز با توجه به نیاز این دفتر اداری طراحی شده است. میزهای اداری، به رنگ سیاه و سفید و به شکل مینیمال ساخته شده اند و صندلی ها، به رنگ سبز هستند که به نوعی سبب جنب و جوش در فضا خواهند شد و انرژی را به فضا تزریق می کنند.

ایده های طراحی  طراحی داخلی دفتر مجله دیار اثر رضا نجفیان : طراحی دفتر مجله دیار، در فضایی کوچک ( ۵۲ متر مربع ) و با تأکید بر نمایش ساده ولی متفاوتِ کتب و مجلاتی که در دفتر به نمایش گذاشته می شوند، انجام شده است. ایده اصلی مبنی بر این که کتابخانه، عنصر اصلی معماری پروژه بوده و به شکل عناصر ساختاری معماری داخلی همچون دیوار، سقف و جداکننده ها در کل فضا جاری گردد. کتابخانه ای که در مواجهه ی اولیه مخاطب دیواره ای مواج با رنگ های ملایم و متنوع در قسمت های مختلف را نمایش می دهد و با حرکت و جابجایی وی؛ چهره و عملکردی نو را از خود بروز می دهد. مخاطب در این هنگام است که در می یابد رنگ های ملایم دیواره، انعکاسی لطیف از رنگ جلد کتب و مجلات مختلف بر جداره جانبی قفسه ها بوده است. تأثیری که با هر جابجایی کتاب و مجله در قفسه ها، ترکیب رنگی جدیدی را برای دیوار به عنوان پاسخی به رفتار مخاطب می آفریند. هندسه طرح در حکمت مواج خود و همه اِلِمان ها در جزئیات جاری خویش، وظیفه دارند با صراحتی غیر تکراری، اهمیت کتاب و سایر نشریات را در تار و پود بافتی فرهنگی به ناظر ارائه کنند، بی آنکه موازین ارگونومی را برای کارکنان مخدوش سازند. قفسه ها، نه تنها محل استقرار کتب و نشریات اند، بلکه به گونه ای آن ها را به ناظر تعارف می کنند. نگاه ناظر که از همان ابتدا بر موج خطوط و لبه ها سوار می شود، حتی بدون ارتباط با متن کتب و نشریات با متنی کلّی تر، ارتباط برقرار می کند که در فضایی دوستانه و آرامش بخش جاری است. در این متنِ کلان که در محدوده ای لطیف خلاصه شده است، او آموختن را می آموزد. و احساسش با نور و رنگ ملایمی که احاطه اش کرده اند، در می آمیزد، شاید برای لحظاتی در برکه ی همه ی چیزهایی که فراموش کرده، غوطه ور می شود و با این یادآوری به سطحی از هوشیاری و آگاهی دست می یابد، هدف طراح همین آگاهی بوده است.

درباره نویسنده

اگر شما هم مایل هستید در سایت هنر معمار مطلب بنویسیدو به عنوان مدیر بخش های مختلف فعالیت کنید! با تلگرام ما در تماس باشید! 09369945151

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Test